fbpx

Vorige week heb ik een fijn gesprek gehad over een nieuwe opdracht. Ik mag voor een onderneemster een social media strategie en een content planning maken. Ook mag ik dat voor haar gaan uitvoeren. Ze heeft een supergoed idee uitgewerkt en wil hiermee de markt veroveren. Wat een lef.

Dit is een vorm van organiseren. Zij besluit om dit niet zelf te gaan doen. Ze is nu eenmaal beter in andere zaken en wil haar kostbare tijd en energie niet besteden aan social media. Maar ze weet dat, zeker voor een lancering van een online product, social media nu eenmaal onmisbaar is, dus heeft ze dit aan mij uitbesteed.

Ook is het structureren. Niet hap snap maar af en toe een berichtje op social media plaatsen, maar een goede strategie volgens een uitgewerkte planning. Daar samen goede afspraken over maken en zorgen voor een consistente uitvoering. Het geeft haar overzicht omdat het duidelijk is wat er gaat gebeuren.

Een keer per maand analyseer ik de statistieken en zo kunnen we kijken wat het beste werkt en hierop inspelen.

Dit is ook de kracht van samenwerken. Want zij besteed het uit en ik voer het uit, maar we doen het wel samen.

Het geeft haar rust zodat ze zich kan focussen op wat zij het liefste doet.

Blijf mijn pagina volgen, want uiteraard zal ik binnenkort haar plannen delen.

Meer weten over het creëren van overzicht binnen je bedrijf? Neem gerust contact met mij op.